
PROJEKTY
Nowa perspektywa UE 2021-2027
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej stworzyło dla Zakładu Doskonalenia Zawodowego możliwości ubiegania się o środki z różnego rodzaju funduszy przeznaczonych na rozwój oświaty.
Dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego wspomagamy ludzi w ich rozwoju osobistym i zawodowym. Zakład Doskonalenia Zawodowego wykorzystując swój potencjał realizuje projekty przyczyniające się zwiększania kompetencji i kwalifikacji różnych grup społecznych i zawodowych w Wielkopolsce i nie tylko.
W ramach współpracy oferujemy Państwu swoje usługi jako lider, partner lub podwykonawca projektów dofinansowanych ze środków unijnych.
Nasze doświadczenie w tym zakresie obejmuje:
„Newtonem być. Kompleksowy system wsparcia dwóch Szkół Podstawowych z Gminy Tuliszków”, RPWP.08.01.02-30-0172/17
„Newtonem być. Kompleksowy system wsparcia dwóch Szkół Podstawowych z Gminy Tuliszków”, RPWP.08.01.02-30-0172/17 realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Beneficjent – Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Metalowa 4, 60-118 Poznań
Partner – Gmina i Miasto Tuliszków plac Powstańców Styczniowych 1, 62-740 Tuliszków
Termin realizacji: 2021-01-01 – 2022-12-31
Wkład Unii Europejskiej: 354 471,25 PLN
Wartość projektu: 417 025,00 PLN
„NAUKA KLUCZEM DO SUKCESU. Kompleksowy program wsparcia dla Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym”,
Nr: RPWP.08.01.02-30-0171/17, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Beneficjent – Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Metalowa 4, 60-118 Poznań
Partner – Gmina Ślesin ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin
Okres realizacji: 2021-01-01 – 2022-12-31
Wkład Unii Europejskiej: 227 959,37 PLN
Wartość projektu: 268 187,50 PLN
Projekt: „Akademia Kompetencji Menadżera odpowiedzią na zmiany gospodarcze w woj. zachodniopomorskim, lubuskim, dolnośląskim i wielkopolskim” (Makroregion 5) nr: WND_ POWR.02.01.00-00-AM19/20
realizowany w ramach Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Oś priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwój kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach
Okres realizacji: 01.07.2020 r. do 30.11.2023 r.
Zakres wsparcia:
Wsparcie w ramach Projektu może obejmować refundację kosztów:
- opracowania analizy potrzeb rozwojowych,
- usług rozwojowych: szkoleń i doradztwa dla właścicieli, pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych lub osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego w zakresie uniwersalnych kompetencji menadżerskich.
Maksymalna kwota wsparcia (dofinansowania) wynikająca z projektu, przypadająca na Przedsiębiorcę wynosi: 100 000,00 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania przypadająca na realizację usług rozwojowych Pracownika przedsiębiorstwa wynosi max. 7 500,00 PLN
Wkład Unii Europejskiej: 15 931 476,40 PLN
Wartość projektu: 19 241 771,22 PLN
Planowany efekty:
Wzrost jakości zarządzania, w tym zarządzania kapitałem ludzkim w 342 MMŚP
(spośród 380 objętych wsparcie) z terenu Makroregionu nr 5 (woj. lubuskie, dolnośląskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie) przez zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania u 1602 (spośród 1780 objętych wsparciem) właścicieli, osób z kadry kierowniczej lub pracowników przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego MMŚP wynikające z ich udziału w usługach rozwojowych zgodnie z analizą potrzeb rozwojowych MMŚP w terminie od 01.07.2020 r. do 30.11.2023 r.
Biuro projektu:
Metalowa 4, 60-118 Poznań,
tel. + 48 507 081 240,+48 507 077 758, +48 603 138 382
e-mail: anna.turecka@zdz.poznan.pl,magdalena.konieczna@zdz.poznan.pl, malgorzata.kaniewska@zdz.poznan.pl
czynne w godzinach 8.00-14.00
Regulamin wraz z załącznikami jest dostępny na stronie internetowej Operatora:
„Akademia Malucha – wzrost aktywności zawodowej rodziców dzieci do 3 roku życia, dzięki utworzeniu 25 nowych miejsc w klubie malucha w Koninie” Nr: RPWP.06.04.01-30-056/19, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 6 Rynek Pracy, Działanie 6.4 Wsparcie aktywności zawodowej osób wyłączonych z rynku pracy z powodu opieki nad małymi dziećmi, Poddziałanie 6.4.1 Wsparcie aktywności zawodowej osób wyłączonych z rynku pracy z powodu opieki nad małymi dziećmi – współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Beneficjent – Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Żmigrodzka 41/49, 60-171 Poznań
Termin realizacji: 2020-05-01 – 2021-11-29
Wkład Unii Europejskiej: 746 498,22 PLN
Wartość projektu: 878 233,20 PLN
Cel projektu/Planowany efekt: Umożliwienie powrotu na rynek pracy 25 osobom w tym 13 bezrobotnym lub biernym zawodowo w tym 22 kobietom z terenu m. Konin i powiatu konińskiego pozostającym poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek opieki nad dziećmi do lat 3 poprzez utworzenie 25 nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w formie klubu dziecięcego „Akademia Malucha” w Koninie
w okresie od 01.05.2020 r. do 29.11.2021 r.
Grupa docelowa:
Osoby z województwa wielkopolskiego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego z miasta Konin i powiatu konińskiego:
25 osób (nie mniej niż 22 K) doświadczających trudności na rynku pracy w związku ze sprawowaną opieką nad dzieckiem do lat 3, w tym: 10 osób bezrobotnych, 3 osoby bierne zawodowo pozostające poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek opieki nad dziećmi do lat 3, w tym osoby które przerwały karierę zawodową ze względu na urodzenie dziecka lub przebywające na urlopie wychowawczym, w tym 12 osób pracujących sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3. 7 osób z ww. będzie pochodziło z terenów wiejskich.
Zakres wsparcia
W ramach projektu zaplanowano:
– dostosowanie pomieszczeń i placu zabaw do utworzenia 25 nowych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
– wyszkolenie 5 opiekunów dla nowo utworzonego klubu dziecięcego,
– bieżące funkcjonowanie nowo powstałych 25 miejsc opieki na dziećmi do lat 3 w tym wyżywienie i ubezpieczenie
-opracowanie IPD oraz szkolenia dla rodziców/opiekunów dzieci objętych opieką w klubie malucha,
– 3 miesięczne staże dla rodziców/opiekunów dzieci objętych opieką w klubie malucha,
– wsparcie społeczne i pośrednictwo pracy dla opiekunów dzieci objętych opieką w klubie malucha.
BIURO PROJEKTU
Zakład Doskonalenia Zawodowego
Żmigrodzka 41/49, 60-171 Poznań
tel. 61 868 54 17 w. 146
PUNKT INFORMACYJNO REKRUTACYJNY
Centrum Kształcenia w Koninie,
ul. Z. Urbanowskiej 9, 62-500 Konin,
tel. 63 24 20 896 w. 313 lub 322
„Z komputerem w przyszłość – kompetencje cyfrowe dla mieszkańców Wielkopolski”.
Nr: RPWP.08.02.00-30-0317/18, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.2. Uczenie się przez całe życie – projekty konkursowe –współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 2019-12-01 – 2021-08-31
Zakres wsparcia:
– 60 godzinne szkolenia komputerowe przygotowujące uczestników do egzaminu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji cyfrowych na poziomie A lub B zgodnie z ramą kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework-DIG
– egzamin zewnętrzny potwierdzający nabycie kompetencji cyfrowych na poziomie A lub B zgodnie z ramą kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework-DIGCOMP)
Planowany efekt:
Wzrost kwalifikacji w ramach TIK u co najmniej 90%, tj 279 (w tym 154 kobiety) uczestników projektu z grupy docelowej) tj.310 dorosłych osób w wieku aktywności zawodowej (głownie po 24 roku życia) z terenu Wlkp, zgłaszających z własnej inicjatywy potrzebę podniesienia kompetencji TIK w tym nie mniej niż: 170 Kobiet, 233 osób po 25 roku życia, 93 osoby po 50 roku życia, 118 osób o niskich kwalifikacjach, 155 osób z miast średnich, 300 pracujących, 10 bezrobotnych, 15 osób niepełnosprawnych, poprzez potwierdzenie nabytych w trakcie szkolenia kompetencji cyfrowych na poziomie A lub B. odpowiednim certyfikatem zewnętrznym (np. KCA) w terminie do 31.08.2021r.
Wkład Unii Europejskiej: 401 518,75 PLN
Wartość projektu: 472 375 PLN
„Angielski PERFECT III. Szkolenia językowe dla dorosłych osób w wieku aktywności zawodowej z Wielkopolski”, Nr: RPWP.08.02.00-30-0318/18, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.2. Uczenie się przez całe życie – projekty konkursowe – współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 2019-12-01 – 2021-08-31
Zakres wsparcia:
– 60 godzinne szkolenia z języka angielskiego (+ podręcznik) na poziomie A1 lub A2 lub B1 lub B2- w zależności od poziomu wyjściowego uczestników
– Egzamin potwierdzający nabycie kompetencji językowych zgodny z ESOKJ na poziomie A1 lub A2 lub B1 lub B2 – w zależności od poziomu wyjściowego uczestników
Planowany efekt:
Podniesienie poziomu kwalifikacji językowych z zakresu języka angielskiego u co najmniej 90% uczestników projektu z grupy docelowej,tj.310 osób dorosłych w wieku aktywności zawodowej (głównie po 24 roku życia) z Wlkp, zgłaszających z własnej inicjatywy potrzebę podniesienia kompetencji językowych w tym nie mniej niż: 170 Kobiet, 233 osoby po 25 roku życia, 93 osoby po 50 roku życia, 118 osób o niskich kwalifikacjach, 155 osób z miast średnich, 300 osób pracujących, 10 osób bezrobotnych, 15 osób niepełnosprawnych, 62 osoby
z obszarów wiejskich poprzez objęcie szkoleniem językowym kończącym się egzaminem zewnętrznym zgodnym z ESOK 100% uczestników projektu tj. 310 osób i uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego – zdaniem egzaminu potwierdzającego zdobycie określonego poziomu biegłości językowej zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) na poziomie A1 lub A2 lub B1 lub B2 przez co najmniej 90% opisanych powyżej uczestników projektu tj. 279 osób ogółem, w tym 153 Kobiety, 210 osób 25+, 84 osoby 50+, 106 osób o niskich kwalifikacjach, 140 osób z miast średnich, 270 osób pracujących, 9 osób bezrobotnych, 14 osób niepełnosprawnych, 56 osób z obszarów wiejskich do 31.08.2021 r.
Wkład Unii Europejskiej: 397 201,92 PLN
Wartość projektu: 467 296,38 PLN
Strona projektu i aktualne informacje:
SIŁA WIEDZY-SIŁA KOMPETENCJI. Kompleksowy system wsparcia Szkoły Technicznej Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Gnieźnie nr RPWP.08.01.02-30-0178/17, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe–współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 2018-08-01-2021-03-31
Zakres wsparcia:
– realizacja zajęć z zakresu kompetencji kluczowych,
– doradztwo edukacyjno-zawodowe,
– indywidualne wsparcie uczniów ze specyficznymi potrzebami,
– doskonalenia umiejętności nauczycieli,
– doposażenie pracowni przedmiotowych
– wsparcie zintegrowanych przedsięwzięć instytucji publicznych i niepublicznych funkcjonujących w otoczeniu szkoły
Wkład Unii Europejskiej: 216 704,84 PLN
Wartość projektu: 254 946,88 PLN
Planowany efekty:
Wyrównanie szans edukacyjnych 90 uczniów Szkoły Technicznej Zakładu Doskonalenia Zawodowego funkcjonującej w Gnieźnie (Wlkp.) w tym 50 kobiet i 40 mężczyzn w tym co najmniej 6 uczniów (4K,2M) o specjalnych potrzebach edukacyjnych, poprzez kompleksowe wsparcie uczniów i nauczycieli tj.:
– realizację zajęć z zakresu kompetencji kluczowych,
– doradztwo edukacyjno-zawodowe,
– indywidualne wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami,
– doskonalenia umiejętności 5 nauczycieli
– doposażenie 4 pracowni przedmiotowych w terminie do 31.07.2020 r.
TYTANI WIEDZY. Kompleksowy system wsparcia Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Kąkolewie
RPWP.08.01.02-30-0174/17, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe–współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 2018-08-01 – 2020-10-29
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 274 796,50 PLN
Wartość projektu: 323 290,00 PLN
Planowany efekty:
Wyrównanie szans edukacyjnych 220 uczniów młodszych w tym co najmniej 103 kobiet w tym co najmniej 2 uczniów niepełnosprawnych ze Szkoły Podstawowej z terenu gminy Osieczna – województwo wielkopolskie poprzez kompleksowe wsparcie uczniów i nauczycieli tj.:
S.O.S.- wsparcie dla potrzebujących, nr PRLB.07.03.00-08-0029/17, realizowany w ramach REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY LUBUSKIE2020, Oś 7. Równowaga społeczna, Działanie 7.3. Programy aktywnej integracji realizowane przez inne podmioty, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: od 2018-03-01 do 2019-08-31
Zakres wsparcia:
Dofinansowanie: 2 149 628,46 PLN
Wartość projektu: 2 262 766,80 PLN
Planowany efekt:
Integracja społeczno-zawodowa 90 osób bezrobotnych lub biernych zawodowo i 270 osób z ich otoczenia zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z terenu 8 powiatów województwa lubuskiego, poprzez kompleksowy program reintegracji opracowany na podstawie zdiagnozowanych indywidualnych potrzeb obejmujący:
– aktywizację społeczną 90 osób bezrobotnych lub biernych zawodowo zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym , oraz 270 osób z ich otoczenia obejmującą:
poradnictwo psychologiczne, psychospołeczne, prawne, warsztaty, grupy samopomocowe, inne środowiskowe formy aktywizacji społecznej,
– aktywizację zawodową 90 osób bezrobotnych lub biernych zawodowo zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, obejmującą: poradnictwo zawodowe, pośrednictwo pracy, kursy zawodowe, staże w terminie do 31.08.2019r.
„OMNIBUS. Kompleksowy system wsparcia 9 Gimnazjów z terenu Wielkopolski”, nr RPWP.08.01.02-30-0039/16 realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe–współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Termin realizacji: od 2017-06-01 do 2020-11-30
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 1 212 656,40
Wartość projektu: 1 346 156,40
Planowany efekt:
Wyrównanie szans edukacyjnych 890 uczniów w tym co najmniej 404 Kobiet w tym co najmniej 20 niepełnosprawnych z 9 Gimnazjów z terenu powiatu M. Kalisz, pow. kaliskiego i pow. ostrzeszowskiego poprzez kompleksowe wsparcie uczestników tj.: realizację zajęć z zakresu kompetencji kluczowych, doradztwo edukacyjno-zawodowe, indywidualne wsparcie uczniów ze spec. potrzebami oraz doskonalenia umiejętności 45 nauczycieli i doposażenie 18 pracowni przedmiotowych w 9 gimnazjacj z terenu WLKP w terminie do 31.05.2020.
„Z wiedzą za pan brat. Kompleksowy system wsparcia dwóch Liceów ogólnokształcących z powiatu rawickiego.” RPWP.08.01.02-30-0172/16 realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe–współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Termin realizacji: 2017-09-01 – 2018-08-31
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 210 623,40
Wartość projektu: 227 123,40
Planowany efekt:
Wyrównanie szans edukacyjnych 110 uczniów, w tym co najmniej 58 kobiet, w tym co najmniej 3 niepełnosprawnych z dwóch LO z terenu pow. rawickiego poprzez kompleksowe wsparcie, tj:
„Moja wiedza-mój sukces. Kompleksowy system wsparcia 6 szkół powiatu gostyńskiego ”, nr RPWP.08.01.02-30-0040/16 realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe–współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 2017-06-01 – 2019-05-31
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 688 536,25
Wartość projektu: 759 036,25
Planowany efekt:
Wyrównanie szans edukacyjnych 470 uczniów, w tym co najmniej 271 kobiet ,w tym co najmniej 15 niepełnosprawnych z 6 Szkół Ponadgimnazjalnych z terenu pow. gostyńskiego poprzez kompleksowe wsparcie U tj:
„SIŁA WIEDZY-SIŁA KOMPETENCJI. Kompleksowy system wsparcia 6 szkół ponadgimnazjalnych z terenu Wielkopolski”, nr RPWP.08.01.02-30-0038/16, realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.1. Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2. Kształcenie ogólne – projekty konkursowe–współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 2017-06-01 – 2019-05-31
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 787 847,50
Wartość projektu: 873 347,50
Planowany efekt:
Wyrównanie szans edukacyjnych 570 uczniów, w tym co najmniej 222 kobiet, w tym co najmniej 10 niepełnosprawnych z 6 Szkół Ponadgimnazjalnych z terenu pow. M. Kalisz (4SZ) pow. kaliskiego(1SZ),pow. ostrzeszowskiego (1SZ) poprzez kompleksowe wsparcie U tj:
„Angielski PERFECT II. Szkolenia językowe”,
nr LSI: RPWP.08.02.00-30-0130/15
realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020,
Oś priorytetowa 8: Edukacja,
Działanie 8.2. Uczenie się przez całe życie,
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 19.05.2016 r. do 18.11.2017
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 346 004,57 PLN
Wartość projektu: 407 064,21 PLN
Planowany efekt:
Wzrost kwalifikacji językowych u co najmniej 90% uczestników projektu z grupy docelowej,tj.250 osób powyżej 25 roku życia w wieku aktywności zawodowej o niskich kwalifikacjach (do ISCED3) z terenu Wielkopolski zgłaszających z własnej inicjatywy potrzebę podniesienia kompetencji, poprzez objęcie SZKOLENIEM JĘZYKOWYM kończącym się EGZAMINEM ZEWNĘTRZNYM zgodnym z ESOKJ 100%uczestników projektu i uzyskaniem CERTYFIKATU ZEWNĘTRZNEGO potwierdzającego zdobycie określonego poziomu biegłości językowej zgodnie z Europejskim System Opisu Kształcenia Językowego(ESOKJ)na poziomie A1 lub A2 lub B1 lub B2 przez co najmniej 90% opisanych powyżej grupy, w terminie do 18.11.2017 r.
„Z komputerem na ty – kompetencje cyfrowe dla mieszkańców Wielkopolski”,
Nr: LSI:RPWP.08.02.00-30-0123/15
realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.2. Uczenie się przez całe życie, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 01.06.2016 r. do 30.11.2017
Zakres wsparcia:
Wkład Unii Europejskiej: 401 875,00 PLN
Wartość projektu: 446 875,00 PLN
Planowany efekt:
Wzrost kwalifikacji cyfrowych co najmniej 90% uczestników projektu z grupy docelowej to jest:250 osób powyżej 25 roku życia, w wieku aktywności zawodowej, o niskich kwalifikacjach (do ISCED3) z terenu Wielkopolski ,zgłaszających z własnej inicjatywy potrzebę podniesienia kwalifikacji, poprzez objęcie szkoleniem prowadzącym do uzyskania kwalifikacji cyfrowych na poziomie A zgonie z ramą kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework-DIGCOMP)100% uczestników projektu to jest 250osób oraz uzyskaniem certyfikatu zewnętrznego na poziomie A, zgonie z ramą kompetencji DIGCOMP przez co najmniej 90% opisanej powyżej grupy, w terminie do 30.11.2017
Akademia zawodu. Praktyka i kompetencje zawodowe dla uczniów szkół powiatu krotoszyńskiego nr LSI: RPWP.08.03.01-30-0005/15
realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.3. Wzmocnienie oraz dostosowanie kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy, Poddziałanie 8.3.1. Kształcenie zawodowe młodzieży współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 01.09.2016- 31.08.2019
Zakres wsparcia:
– doposażenie pracowni szkolnych
– aktualizowanie wiedzy nauczycieli związane z planami rozwojowymi szkoły
– doradztwo zawodowe dla uczniów
– kursy zawodowe dla uczniów
– staże zawodowe dla uczniów
Wkład Unii Europejskiej: 988 665,60 PLN
Wartość projektu: 1 163 136,00 PLN
Planowany efekt: Podniesienie szans na rynku pracy 110 uczniów w tym co najmniej 43 Kobiet z 4 szkół prowadzących kształcenie zawodowe z terenu powiatu krotoszyńskiego (Wielkopolska) poprzez kompleksowe wsparcie Uczniów: realizację doradztwa zawodowego, kursów zawodowych i staży zawodowych we współpracy z 2 pracodawcami z Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych 4 nauczycieli kształcenia zawodowego i doposażenie 4 pracowni szkolnych do 31.08.2019
”CENTRUM USŁUG ROZWOJOWYCH W SUBREGIONIE LESZCZYŃSKIM. Wsparcie na rzecz MŚP i ich pracowników z terenu subregionu leszczyńskiego woj. Wielkopolskiego”, nr RPWP.06.05.00-30-0144/16, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 6: Rynek pracy, Działanie 6.5. Doskonalenie kompetencji osób pracujących i wsparcie procesów adaptacyjnych.
ZAKRES WSPARCIA:
-DORADZTWO DLA PRZEDSIEBIORSTW w zakresie wyboru określonej usługi rozwojowej – umożliwienie bezpośredniego kontaktu przedsiębiorcy z doradcą, który w razie potrzeby pomoże zinterpretowa
– wyniki analiz rozwoju przedsiębiorstwa lub planu rozwoju, wybra
– najbardziej korzystny dla przedsiębiorstwa rodzaj wsparcia-przeprowadzi uproszczonej analizy potrzeb przedsiębiorcy – Etap rekrutacji.
USŁUGA ROZWOJOWA:
– Szkoleniowa
– doradcza
BENEFICJENT– Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Jeleniogórska 4/6, 60-179 Poznań
OKRES REALIZACJI: 01.01.2017-31.12.2019
Wkład Unii Europejskiej: 7 735 271,80 PLN
Wartość projektu: 9 100 319,77 PLN
Planowany efekt:
Wzrost konkurencyjności oraz efektywności pracy 720 przedsiębiorstw (z uwzględnieniem właścicieli i kadry zarządzającej) w tym 688 mikro, 27 małych, 5 Średnich przedsiębiorstw, w tym przechodzących procesy adaptacyjne, modernizacyjne i restrukturyzacyjne, z subregionu leszczyńskiego Wielkopolski, w szczególności przez działania szkoleniowe i doradcze w zakresie poprawy jakości zarzadzania, rozwoju MŚP w obszarach inteligentnych specjalizacji, wykorzystywania nowych technologii i zarządzania kapitałem ludzkim oraz nabycie kwalifikacji/kompetencji dostosowanych do potrzeb pracodawcy przez 2161 pracowników MMŚP z subregionu leszczyńskiego woj. Wielkopolskiego w tym, nie mniej niż 1060 kobiet, 692 osób o niskich kwalifikacjach (do ISCED 3 włącznie), 540 osób 50+ i 99 osób niepełnosprawnych, w terminie do 31.12.2019r.
Wzmocnienie kształcenia zawodowego w Technikum nr 2 w Zespole Szkół Technicznych im. Hipolita Cegielskiego w Śremie. RPWP.08.03.01-30-0006/16
Okres realizacji projektu: od 31.12.2016 r. do 30.06.2018 r
KURSY ZAWODOWE DLA UCZNOW: modułowy system kształcenie dopasowywany każdorazowo do potrzeb 10 osobowych grup .
Przewidywany zakres tematyczny (przy wykorzystaniu programów do cyfrowej obróbki graficznej): przygotowywanie prezentacji graficznych i multimedialnych, wykonywanie i wdrażanie internetowych projektów multimedialnych, prowadzenie procesów drukowania, ustalanie parametrów technologicznych wyrobu, planowanie procesu wytwarzania produktu poligraficznego w środowisku cyfrowym.
Staże realizowane w firmach na terenie Śremu i okolic w najbliższym otoczeniu szkoły , działających w branży poligraficznej i graficznej wykorzystujących zaawansowane procesy grafiki komputerowej
W ramach projektu :
„Kwalifikacje zawodowe. Program wsparcia dla mieszkańców Wielkopolski” RPWP.08.03.02-30-0048/16
Okres realizacji projektu: od 01.12.2016 r. do 30.09.2018 r.
Dofinansowanie projektu z UE : 636 995,31 PLN
Projekt zakłada:
1.Kursy przygotowujące do nabycia kwalifikacji -tytułu czeladnika i mistrza w zawodzie realizowane we współpracy z pracodawcami
2.Egzaminy potwierdzające kwalifikacje w w/w zawodach- tytuł czeladnika lub mistrza w zawodzie realizowane we współpracy z pracodawcami zrzeszonymi w Wielopolskiej Izbie Rzemieślniczej.
Egzaminy przeprowadzane przez Wielkopolską Izbę Rzemieślniczą w Poznaniu na terenie: Kalisza, konina, Leszna, Piły i Poznania.
Obie formy wsparcia są obligatoryjne dla każdego uczestnika projektu.
Okres realizacji: 15.12.2023 r. - 14.06.2025
W ramach projektu zaplanowano dwie mobilności – w 2024 roku dla uczniów klas czwartych
i w 2025 dla uczniów klas trzecich
I Mobilność w Walencji zakończona sukcesem!
Uczestnicy – Uczniowie ST ZDZ wraz z opiekunami przedstawiają społeczności szkolnej zdobyte osiągnięcia oraz skrót z pobytu na mobilności w Hiszpanii!
W ramach projektu nr 2023-1-PL01-KA122-VET-000147958 pt: „Międzynarodowa mobilność fundamentem do europejskiej kariery zawodowej dla Szkoły Technicznej Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Gnieźnie”.
Uczniowie ST ZDZ w Gnieźnie odbyli praktyki w Walencji w Hiszpanii, w terminie od
8 września 2024 do 22 września 2024 (w tym 10 dni pracujących, w terminie 9 – 13 września 2024 oraz 16 – 20 września 2024),
Nasi uczniowie, reprezentując szkołę za granicą rozpoczęli swój pierwszy dzień od zapoznania się z miejscem praktyk oraz najbliższą okolicą. Firmy, które gościły naszych praktykantów to: Mon Orxata (firma produkująca lokalne wyroby spożywcze), Taller del Cuadro (firma zajmująca się dystrybucją ram do obrazów), Norauto (firma specjalizująca się w magazynowaniu oraz dystrybucji części samochodowych) oraz DU Cosmetics (firma produkcyjno-dystrybucyjna z branży kosmetycznej). W kolejne dni uczniowie w różnych systemach czasu pracy (zmiana poranna i popołudniowa) uczestniczyli w praktykach zawodowych wykonując powierzone im obowiązki oraz zadania. Zapoznani zostali również z zasadami BHP i PPOŻ. Ich działania były ukierunkowane na praktyczną naukę zawodu od strony logistycznej, magazynowej, dystrybucyjnej oraz transportowej. Jednocześnie w kontakcie z pracownikami poznawali kulturę pracy i obowiązujące zasady hiszpańskich przedsiębiorstw.
W czasie wolnym z racji na miejsce, w którym byli zakwaterowani, przed lub po pracy uczniowie chętnie korzystali z pobliskiej plaży. O godz. 15:00 spotykali się na wspólnych posiłkach w pobliskiej restauracji Morena, gdzie mogli skosztować lokalnych dań.
W sobotę 14 września 2024 odbyła się wycieczka kulturowa, w której uczniowie wraz
z opiekunami zobaczyli Miasto Nauki i Sztuki w Walencji – Ciudad de las Artes y las Ciencias. Przeszli dawnym korytem rzeki Turia, a także skorzystali z chwili czasu wolnego na zabawę
w parku Gulliver. Następnie udali się do Museo Fallero – muzeum poświęcone lokalnemu świętu Las Fallas (Świętu Ognia). Następnie krótki spacer, który doprowadził uczestników do największego w Europie Oceanarium. Wszyscy wzięli udział w zdumiewającym pokazie delfinów, a następnie zwiedzili pozostałe atrakcje tego miejsca. Na zakończenie dnia był również czas na zakupy w pobliskiej galerii.
W niedzielę 15 września 2024 po porannym śniadaniu wszyscy udali się do centrum starego miasta Walencji, po którym oprowadzał grupę Pan Felip. Zwiedzanie rozpoczęło się od Ogrodu Viveros – Jardins de Vivers (największy park miasta) przez który grupa przeszła do Muzeum Sztuk Pięknych – Museo de Bellas Artes. W tym miejscu uczestniczy otrzymali zadanie, aby odnaleźć wskazane obrazy oraz odpowiedź na pytania związane z dziełem sztuki, Hiszpanią oraz Walencją. Po wizycie udali się do bramy wjazdowej miasta – Torres de Serrans, aby za nią zobaczyć m.in. plac Dziewicy Maryi – Plaza de la Virgen, Katedrę ze świętym Graalem, plac Królowej – Plaza de la Reina, fasadę Muzeum Ceramiki – Palacio de Marqes de Dos Aquas, dawną giełdę Jedwabiu – La Lonja (zabytek klasy Unesco), plac ratuszowy – Plaza Ajuntament oraz arenę walki byków. Nie zabrakło również czasu na skosztowanie lokalnych przysmaków jak np. churros
Kolejne dni (16 – 20 września) były kontynuacją praktyk w przydzielonych firmach. W piątek uczestnicy zakończyli swoje praktyki w firmach logistycznych. Otrzymali pozytywne opinie, podzielili się swoimi spostrzeżeniami oraz podziękowali za panującą atmosferę i możliwość zdobycia nowych doświadczeń. Uczniowie wpadli na pomysł, aby w podziękowaniu podarować swoim pracodawcom ramki ze wspólnym zdjęciem na pamiątkę. Wieczorem odbyło się spotkanie z Panią Anną i Panem Felipem, którzy podsumowali program praktyk oraz wręczyli stażystom i opiekunom certyfikaty.
Przedostatni dzień zarezerwowany został na odpoczynek, wspólną integrację uczestników, zakupy lokalnych wyrobów lub pamiątek, a także na pakowanie.
W niedzielę czekała na uczestników jeszcze jedna atrakcja. Po wymeldowaniu się z miejsca zamieszkania, wszyscy udali się do Bioparku, w którym mogliśmy zobaczyć zwierzęta z różnych stron świata z bardzo bliskiej odległości. W godzinach popołudniowych przyszedł czas pożegnań z naszymi gospodarzami miejsca – Panem Felipem i Panią Anią, po czym rozpoczęliśmy podróż powrotną do Gniezna.
Wszyscy zadowoleni, uśmiechnięci, pełni nowych wrażeń i doświadczeń wróciliśmy
w godzinach nocnych do naszych rodzin, przyjaciół i kolegów. Ten czas na pewno pozostanie w naszej pamięci na długo.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.
Niebawem relacja…
Kliknij aby przejść do formularza
Kliknij aby przejść do formularza
Okres realizacji: 01/06/2022 - 30/09/2023
W ramach projektu zaplanowano dwie mobilności – w 2022 roku dla uczniów klas czwartych
i w 2023 dla uczniów klas trzecich:
Kliknij aby przejść do formularza